سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چند سالیست فضای صدا و سیما تغییرات محسوسی کرده است در حدی که یک کودک ابتدا خوانی هم این تغییرات را حس میکند!تغییراتی از قبیل سبک پوشش و آرایش بازیگران، سبک زندگی و حتی قهرمان سازی و الگو سازی!

با پیشرفت رسانه ها بخصوص رسانه های تصویری مردم میل بیشتری به استفاده از آنها دارند و اغلب اوقات خود را با این نوع رسانه ها میگذرانند. و طبیعتا ارزش رسانه ها در رابطه با انتقال ارزشها اهمیت فوق العاده ای یافته است. بخصوص در رابطه با ارزشهای دینی رسانه های تصویری اهمیت بیشتری یافته اند.
اما متاسفانه تله ویزیون اسلامیِ ایران نه تنها به ارزشهای دینی اسلامی توجهی ندارد بلکه اغلب با پخش برنامه هایی در سرکوب این ارزشها تلاش میکند.

صدا و سیمای ایرانی ِ به ظاهر اسلامی ِ ما مدتهاست با پخش فیلمهای کره ای قهرمانان اسطوره ایی در ذهن مردم ساخته است که هرکدام از شخصیتها نه تنها واقعی نیستند بلکه کارهایی هم که انجام میدهند هیچ سنخیتی با فرهنگ ایرانی ندارد.
با این حال ما هر سال شاهد فیلمهای افسانه ای کشور کره هستیم در حالی که جای قهرمانان ایرانی و حقیقی خودمان را در صفحه تله ویزیون خالی میبینیم. قهرمانان هشت سال دفاع مقدس،قهرمانان دینی، قهرمانان ملی و وطنی خودمان، و حتی قهرمانان معاصری که هیچ توجهی به آنان نمیشود.

الگو سازی از شخصیت های کره ای در تله ویزیون ایران تا حدی است که قهرمانان کودکان ایرانی «جومونگ» و به تازگی «دونگ یی» شده است!

اصلا این صداو سیما تا بحال از خود پرسیده است که نمایش چنین داستانهای افسانه ایی و چنین نوع زندگی ای چه تاثیر مثبتی بر مردم ایران دارد؟اصلا این فیلمها چه آموزه ای دارند؟ اصلا هدف صداو سیما از پخش این نوع فیلمها چیست؟
چرا به جای پرداختن به شخصیت ها و قهرمانان ایرانی و یا اسلامی خودمان باید چنین فیلمهایی نمایش داده شود؟

این صدا و سیما به خیال خود با ساختن چند فیلم مذهبی آن هم چند سال یکبار، دین خود را به انقلاب داده است. در صورتی که بیشتر تخریب ارزشهای دین کرده تا حفظ آن.

همه ادیان غیر اسلامی برای تبلیغ دین خود کلی فیلم ساخته اند اما روی هم رفته چند فیلم داریم که تبلیغ اسلام باشد؟ بیشترین فیلم مذهبی را مسیحیان ساخته اند و متاسفانه کمترین فیلمهای مذهبی را مسلمانان دارند. و البته بیشترین فیلمهای ضد مذهب هم علیه اسلام ساخته شده است.
چرا باید درباره پیامبری که قرآن ایشان را «اسوه الحسنه» خطاب میکند هیچ تولید رسانه ای نداشته باشیم؟ چرا درباره حضرت فاطمه(س) هیچ فیلمی ساخته نشده است؟ چرا الگوهای اسلامی را کنار گذاشته ایم و اینقدر شخصیت های غیر اسلامی را الگو سازی میکنیم؟

و ما در مقابل این همه کم کاری در عرصه شناساندن الگوهای درست چه کارهایی انجام داده ایم؟

+ ما چگونه میتوانیم از زندگی حضرت زهرا(س) الگو بگیریم؟


نوشته شده در  یکشنبه 91/8/21ساعت  10:0 عصر  توسط نائب 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
سقفی به وسعت آسمان
ان الحق لا یعمل به
الگوهای چشم بادامی!
بعضی تعمد دارند برای اینکه ذهن و اعصاب مردم را خراب کنند
قابل توجه مسئولین
درد ِ مرفهین ِ بی درد
نترسید