سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نوشته هایی که میخوانید خطابه هایی از چند مسجد مختلف است. و صرفا جهت اطلاع و هوشیاری بعضی افراد نوشته شده است. گرچه خواننده خاصّ ندارد اما خواص بیشتر حواسشان را جمع کنند لطفا.

در مسجدی نشسته ایم و گوش به سخنان خطّاب داده ایم. از نشانه های ظهور امام زمان(عج) سخن می گفتند. از شمشیرش از جنگهایش از صیحه های آسمانی و از برهم ریختگی و ... این بود امام زمانی که توصیفش را می کنند! خانوم میانسالی اینها را که شنید آرام و با ترس گفت: « ای خدا پنج تومن میندازم تو صندوق صدقات امام زمان نیاد! »

در مسجدی نشسته ایم و گوش به سخنان خطّاب داده ایم. ماجرای کربلا این روزها بازار داغی در مساجد دارد. خطّاب از به نبرد رفتن جناب قاسم(ع) میگفتند. وقتی مادرشان ایشان را راهی میدان جنگ میکردند رو به ایشان گفته اند:« پسرم حالا که به میدان جنگ میروی پیش همسرت نرو. چون شما دیشب عقد کرده اید و زن هم چون کم عقل است مانع از رفتنت به میدان خواهد شد! » زن میانسالی در مقابل این سخن خطّاب گفت: «حاج آقا کی گفته زن کم عقله؟ » حاج آقا:« بله دیگه زن کم عقل و ناقص العقله » زن: « دلیلتون چیه؟ » حاج آقا: « از آن جهت که زن در ارث نصف مرد سهم دارد. » زن: « اون که دلیلش اینه که مرد نان آوره برای همین سهمش بیشتره.» حاج آقا: « خب پس چرا در دیه مرد دوبرابر زن دیه میگیره؟» زن:« خب دلیلش بازم همونیه که گفتم! در قرآن هم داریم آیشو.» حاج آقا: «بله! کدوم آیه؟» زن:« الرجال قوامین علی النسا یعنی مرد چون عهده دار زن هست در حقوق مادی سهم بیشتری داره. اگه زن کم عقله چرا در 9 سالگی خدا ازش تکلیفی رو میخاد که از یه زن 40 ساله میخاد؟! » حاج آقا: « بله دیگه! ... ولی شما باز با حاج خانوم هم صحبت کنید ببینید ایشون چی میگن. »

در مسجدی نشسته ایم و گوش به سخنان خطّاب داده ایم. قرار شده است جوانهای محله را هم جمع کنند تا ایشان درباره موضوع مهم و اساسی ولایت سخنرانی بنمایند. رهبری را اینگونه شروع کردند به توصیف کردن که « ایشان در منزلشان یک فرش کهنه و از رو رفته دارند و حتی یخچال هم ندارند.» ولایت یعنی این!؟

...

آری و در آن زمان هستی حیات خواهد یافت، عشق پروبال خواهد گشود و در رگهای خشکیده علم، خون تازه خواهد دوید. پشت هیولای ظلم و جهل با خاک، انس جاودان خواهد گرفت، شیطان خلع سلاح خواهد شد، انسان بر مرکب رشد خواهد نشست و عروج را زمزمه خواهد کرد.

بخشی از کتاب « خدا کند تو بیایی » نوشته: سید مهدی شجاعی


نوشته شده در  پنج شنبه 91/8/25ساعت  2:44 عصر  توسط نائب 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
سقفی به وسعت آسمان
ان الحق لا یعمل به
الگوهای چشم بادامی!
بعضی تعمد دارند برای اینکه ذهن و اعصاب مردم را خراب کنند
قابل توجه مسئولین
درد ِ مرفهین ِ بی درد
نترسید